lauantai 19. elokuuta 2017

Minä olen paras!

Cousins, Lucy: Minä olen paras. Suomentanut Anneli Heimonen. WSOY 2010. 

Koira juoksee ja ilakoi ja vertaa itseään ystäviinsä. Ja aina on tulos sama: se on parempi kuin muut. Mutta sitten ystävät alkavat verrata itseään koiraan. Minä osaan lentää! Siis olen paras! Ja niin kaikilla eläinystävillä on jokin asia, jossa ne ovat parhaita. Koira melkein masentuu. En ole mitään! Kaikki ovat minua parempia! Voih.

Mutta sitten tulee se tärkein asia: "Ihan selvästi pörröiset luppakorvat ovat kaikkein tärkein asia. Niin että MINÄ OLEN paras."

Viimeisellä sivulla on lukijan pakko nähdä oma lemmikkinsä, sen häntä ja turkki ja kauneus. Ja oltava samaa mieltä kuin kirjan koirapäähenkilö. Se on kuin onkin paras.

Taitavasti ja yksinkertaisesti kerrottu perustarina, joka osoittaa Lucy Cousinsin suosion salaisuuden. Hän osaa kertoa tämänkin perustarinan niin, että se lumoaa ja saa hyvälle mielelle.

Cousins on englantilainen lastenkirjailija, jonka Maisa kirjat ovat Suomessakin todella suosittuja. Hänen omilla Maisa-sivuilla on hauskoja ja yksinkertaisia tehtäviä pienille lapsille.  PL ja AL 2017

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti